Ditt schema Online

Välj samarbetsplanering tack vare vår onlineapplikation!

PlanningPME Web Access, det viktigaste planeringsverktyget för att dela information mellan alla användare



Planning web - 30 dagar rättegång

Letar du efter en online-planeringsprogramvara som är enkel att använda och delbar i realtid?

PlanningPME Web Access är planeringslösningen som gör att du kan hantera dina anställda, uppgifter, kunder eller till och med dina projekt inom samma verktyg. Var du än är och när som helst på dagen, du har permanent tillgång till ditt online-schema. Det är det viktiga planeringsverktyget för att underlätta ditt dagliga liv!

Vilka är fördelarna med onlineplanering?

Tillgång till schemat dygnet runt, var du än befinner dig från din Mac, PC, surfplatta eller smartphone

Behöver du permanent tillgång till din affärsplanering? PlanningPME är den lösning du behöver. Tillgänglig 24 timmar om dygnet från din dator, bärbar dator, surfplatta eller smartphone, denna onlineplaneringsapplikation är perfekt kompatibel med alla typer av stöd och hjälper dig att optimera din dagliga tid.

24/7

Global vision via ett enkelt och ergonomiskt gränssnitt

Behöver du hjälp med att hantera ditt företag? Lita på PlanningPME för att göra det enkelt för dig. Tack vare ett enkelt och ergonomiskt gränssnitt drar du nytta av en global vision av din professionella planering. Det dagliga schemat ger dig en mycket exakt bild av arbetsbelastningen medan det månatliga eller årliga schemat gör att du kan få en mer allmän vision av ditt preliminära schema.

global syn på verksamheten

Centraliserad hantering av affärsplanering

Vill du visualisera hela schemat för företagets anställda? Med PlanningPME är det möjligt! Du vet snabbt vilka kollegor som är på plats eller arbetar hemifrån, vilka uppgifter som pågår eller ska utföras, vilka uppdrag du har gemensamt och mycket mer. All information lagras i ett enda verktyg som kan delas mellan alla anställda: en obestridlig tidsbesparing och ingen förlust av information.

organisering av aktiviteter

Schemalägga anställda, utrustning och andra typer av resurser

PlanningPME anpassar sig till alla verksamhetssektorer och möjliggör mycket avancerad anpassning. Oavsett om det är att hantera schemat för dina anställda, dina maskiner, rum eller till och med fordon, kan alla typer av resurser läggas till i affärsschemat. Naturligtvis är hanteringen av flera resurshändelser också mycket förenklad.

arbete team

Hantering av uppgifter, scheman och personalarbete

Har din schemahantering på Excel nått sina gränser? Är du överväldigad av din tidshantering? Så det är dags att välja ett samarbete och effektivt planeringsverktyg. Med PlanningPME kan du planera alla typer av evenemang (uppdrag, möten, träning, frånvaro etc.). Du kan också gruppera dina resurser efter avdelning, definiera timprofiler eller tilldela färdigheter till dina anställda. Och tack vare de många tillgängliga filtren, du väljer den schemavy som bäst passar dina behov.

multi-tasking kvinna

Hantering av frånvaro och löv

Slutligen förenkla hanteringen av frånvaro och organisera ledighet för dina anställda från dina lokaler eller på distans (mobil, surfplatta) med onlineplaneringsverktyget. Missa aldrig mer information tack vare automatiska aviseringar, som möjliggör implementering av ett viktigt arbetsflöde för att underlätta din organisation och din reaktivitet inför en oväntad händelse.

Fri tid

Automatiska meddelanden (e-post och sms)

Tack vare e-post- och SMS-aviseringar, håll dig informerad om ändringar i schemat: ett möte tillagt? Ett knäppt ingripande? En begäran om ledighet accepterad? Förenkla allas dagliga liv och varna automatiskt de önskade personerna! Premium-versionen låter dig konfigurera sändning av automatiska aviseringar till användare, anställda och/eller kunder enligt definierade filter och åtgärder. En rad möjligheter till ett så effektivt resultat!

Handledning - Automatiska meddelanden

Anmälningar

Redigera övervakningsrapporter

Redigera dina veckovisa, månads- eller till och med årsrapporter med några få klick tack vare PlanningPMe. Analysera dina planeringsdata genom att ställa in pivottabeller eller Excel-rapporter. Du kan till exempel räkna antalet arbetade timmar per resurs, tiden som spenderas med en kund eller antalet helgdagar som dina anställda tar.

rapporter

Hur hanterar och delar jag ett lagschema via Internet?

Schema som kan delas och ändras i realtid av flera användare

PlanningPME Web Access är lösningen som gör att alla användare kan komma åt schemat samtidigt. På plats, arbetar hemifrån, i intervention? Var du än är är applikationen tillgänglig och alla ändringar sparas omedelbart. Således får du reaktivitet inför en oväntad händelse, produktivitet genom att optimera arbetsbelastningen och i kommunikation eftersom schemat delas mellan alla användare.

samarbetsinriktad planering

Skapa och bjud in användare

Är du redo att dela schemat med dina team? Allt du behöver göra är att skapa och sedan bjuda in användare att gå med dig och det är det! Naturligtvis, beroende på de rättigheter som tilldelats varje person, behåller du kontroll över vilka åtgärder som är möjliga eller inte möjliga i planeringsapplikationen (skapande rättigheter, visualiseringsrättigheter, modifiering etc.).

Skapa och bjud in användare

Spåra historiken för schemaändringar

Applikationen håller all historik över åtgärder som vidtagits enligt schema. Så du kan veta när en förändring har ägt rum och vem som har gjort det. Historik upprätthålls för kunder, Resurser, och alla händelser. Du kan till exempel filtrera data för att söka efter ett visst objekt. Det är också ett bra sätt att övervaka din aktivitet och hålla koll på dina anställda.

Historik

Hur får jag tillgång till onlineplaneringsprogramvaran?

Gå till schemat via PlanningPME-kontot

Genom att ansluta via PlanningPME-kontot har du permanent tillgång till schemat från vilken enhet som helst (dator, smartphone, surfplatta etc.). Du kan logga in när som helst för att se ditt schema.

Åtkomst till schemat via en SSO anslutning

Har du ett Microsoft- eller Googlekonto? Om du väljer Premium-versionen kan du automatiskt logga in till planeringen utan att behöva skapa ytterligare ett lösenord!

Vad är ett Single Sign-On-system (SSO)?

SSO är ett system för enkel inloggning som fungerar tillsammans med din egen identitetsleverantör och gör det möjligt för dig att få tillgång till tredjepartsapplikationer utan att behöva autentisera dig varje gång. PlanningPME Web Access är SSO-kompatibelt, så att du är direkt ansluten till din planering.

Vad är OpenID Connect (OIDC)?

OIDC är en öppen SSO-standard som används av många företag för att autentisera användarna. De behöver bara ansluta till identitetsleverantören (t.ex.: Azure Ad, Google Workspace etc.) få tillgång till andra webbplatser eller tillämpningar utan att behöva logga in eller dela med sig av sina inloggningsuppgifter. OIDC stöder sig på protokoll OAuth2. För att tillgodose detta behov av enkel inloggning använder PlanningPME Web Access standarden för OpenID Connect.

SSO ingår i premiumversionen av PlanningPME Web Access

Vad är PlanningPME Rescue för?

Med PlanningPME Rescue kan du vara säker på att din planering alltid är tillgänglig. Oavsett om det rör sig om ett större haveri, en brand eller en annan kritisk händelse tar PlanningPME Rescue över tills situationen återgår till det normala.

PlanningPME Rescue

PlanningPME Rescue ingår i premiumversionen av PlanningPME Web Access

Hur säkras data?

Säkra data på kraftfulla servrar

Våra toppmoderna servrar garanterar ett utmärkt dataflöde via en internetanslutning. Dessutom är ditt schema skyddat mot externa intrång och säkerhetskopieras dagligen. Icke desto mindre är det möjligt att ha ditt schema på dina egna servrar värd läge köp.

Avancerad säkerhet och OWASP Top 10-certifiering

I en värld av cybersäkerhet är OWASP en global ideell organisation som arbetar med webbapplikationssäkerhet, dess filosofi är att förbli öppen källkod och tillgänglig för alla. OWASP Top 10-projektet syftar till att tillhandahålla en lista över de tio mest kritiska säkerhetsriskerna påverkar webbapplikationer.

Penetrationstester utförs regelbundet av en Cybersecurity Leader på vår PlanningPME webbapplikation enligt en metod som beskrivs i guiden "OWASP Testing Guide". Vi känner sedan till de framväxande hoten och förutser deras utveckling, sedan säkrar vi våra system från hotet kopplat till kritiska fel genom att hitta lösningarna. Så säkerheten för dina data är garanterad mot de 10 största säkerhetsintrången, PlannningPME Web Access är OWASP Top 10-certifierade.

Hur synkroniserar eller integrerar jag planeringsverktyget med annan programvara?

Importera resurs-, kund- och projektdata

För att spara tid och undvika datainmatningsfel är det möjligt att importera data om dina resurser, kunder och projekt från dina Excel-filer eller någon annan typ av kalkylblad. Välj helt enkelt din källfil och definiera korrespondensen mellan data från filen och målfälten i PlanningPME. Finns det redan några element i ditt schema? Du kan välja att uppdatera informationen via den här funktionen. Det är snabbt och bekvämt.

Synkronisera uppgifter med Google Kalender och Outlook

Genom synkronisering med Google Kalender och Outlook, informera dina anställda om ändringar i schemat. Med enkla inställningar synkroniseras skapelserna och ändringarna av dina uppgifter automatiskt. Således, du kommer att kunna skapa bättre kommunikation mellan dina verktyg och team utan ansträngning.

Dataintegrering via API

Tack vare dess dedikerade API kan du integrera PlanningPME med dina befintliga verktyg för att kommunicera dina olika data. Synkronisera data om dina resurser, kunder, scheman, frånvaro etc. mellan PlanningPME och din andra programvara enligt dina behov. Tack vare API är det säkert att skicka och hämta data och du undviker därmed datainmatningsfel.

Se våra planeringsexempel