Federación Vicente Abreu kundreferat

Underlätta hanteringen av volontärer, platser och föreslagna aktiviteter för att uppnå era mål


Federación Vicente Abreu kundreferat

Företagsöversikt

1995 undertecknade kommunfullmäktige, landskapsfullmäktige och Caja Vital ett samarbetsavtal för att skapa ett huvudkontor för ideella föreningar som utför sitt arbete inom socialtjänsten och som verkar inom Alavés territorium.
Dessa är föreningar vars verksamhet, såväl som deras innehåll, mål och syften, måste ha inverkan på den sociala integrationen av grupper eller personer med psykiska, fysiska och/eller sensoriska funktionshinder som orsakar funktionshandikapp.
Idag består förbundet av 23 föreningar. Förbundets mål är:
Att förvalta förbundets lokaler, belägna på Calle Pintor Vicente Abreu, 7 - bajo, i Vitoria - Gasteiz, så att de fungerar som huvudkontor för föreningarna som utgör den.
Uppnå social integration och nödvändigt stöd för de berörda personerna.
Anordna aktiviteter för alla föreningar som utgör förbundet. Målet är att sensibilisera, utbilda och informera samhället i Vitoria om dessa gruppers existens; efterfrågan på sociala, hälso-, arbets- och tillgänglighetsåtgärder samt rekrytering av volontärer.

Land:
Spanien
Aktivitet:
Ideell förening som stödjer människor som lider av patologier och deras familjer
Användningsområden för planeringsschema:
hantering av salar

Våra schemaläggningsbehov

De 23 föreningarna som utgör förbundet bedriver regelbundet aktiviteter för sina medlemmar och för samhället i stort, för volontärer och för sina styrelser. Centret har 8 salar för gemensamt bruk, samt en bärbar dator och projektor, tanken är att kunna styra planeringen av dessa salar.

Hantera tillgänglighet av salar och planera deras användning

Idén med att använda PlanningPME är att kunna hantera arbetslokaler och att planera användningen av dessa utrymmen för att optimera användningen av centret. Var och en av föreningarna kan använda dem för att genomföra sin verksamhet.
PlanningPME används också för att utföra statistiska analyser, för att veta antalet reserverade och använda timmar per rum. Den används också för att ta reda på om den efterfrågade lokalen redan är reserverad eller inte, eftersom var och en av föreningarna har permanent tillgång till schemat. De kan begära en sal för en viss dag.
Efter ett års användning av programmet är vi mycket nöjda med det, eftersom det gör att vi kan optimera planeringen av befintliga resurser, även om det är sant att centret på grund av hälsosituationen tyvärr är mycket mindre använt idag.