Interdata kundreferat

Hur optimerar jag schemat för tjänster, personal och materiella resurser?


Interdata kundreferat

Företagsöversikt

Interdata är verksamma på områdena optiska nätverk, arkitektur och nätverkssäkerhet och betraktas som en integratör med högt mervärde. Erbjudandet riktar sig till operatörer, företag i alla storlekar och stora förvaltningar.
Under de över 30 år som det har varit verksamt har företaget skaffat sig ett gott rykte. Avant-garde, hon forskar på innovativa produkter, importerar dem och introducerar dem till den franska marknaden. Hans nya fokusområden är mobilitet, BYOD-projekt, efterlevnad och åtkomstkontroll. Interdata utför alltifrån enkel konfiguration till installation av ett komplext nätverk: studie, design, integration, utbildning, support och underhåll, övervakning, administration (NOC), hanterade tjänster. Interdata och dess dotterbolag J3tel (specialist inom metrologi för informationssystem) är baserade i Parisregionen. Koncernen omsätter 30 miljoner euro och har 100 anställda. Företaget är ISO 9001-certifierat sedan 31 maj 2002.

Land:
Frankrike
Hemsida:
https://www.interdata.fr/
Aktivitet:
Nätverks- och säkerhetsintegratör
Användningsområden för planeringsschema:
Arbetsplatsplanering, ledighetshantering, utbildningsplanering, planering av anläggning, åtgärdsschema, personalplanering, möteshantering

Våra schemaläggningsbehov

- Ha en riktig affärslösning för planeringshantering, centraliserad och redigerbar/sökbar i realtid - Behov av mer synlighet för tillgängligheten hos tekniska team som ansvarar för åtgärder (interna och/eller externa), underlätta planeringen av resurser, alla med en övergripande översikt över flera veckor eller månader
- Att hantera våra mänskliga och materiella resurser (rum, fordon, testutrustning...), grupperade i separata tjänster, med anpassningsbara behörigheter och synligheter enligt team.

Hantera tekniska team och kundprojekt

PlanningPME används dagligen av hela vår tekniska avdelning för att hantera serviceplaner som en del av vår kundprojekt (installationer, åtgärder, utbildning, presentation av våra lösningar...). Denna hantering integrerar de tekniska teamens otillgänglighet eller ledighet liksom anställningsavtalen för personalen i lärlings- eller tidsbegränsade kontrakt. På företagsnivå hanterar vi alla materiella resurser (mötesrum, åtgärdsfordon, test- eller demonstrationsutrustning etc.).
Hittills använder mer än 40 användare PlanningPME dagligen för att hantera sin kalender, som synkroniseras med deras Outlook-kund. Dessutom kan planeringen av personalresurser och materiella resurser konsulteras av all personal i företaget via en enkel webbläsare med hjälp av applikationen PlanningPME HMTL.