Förbättra hanteringen av personal och anläggningar

Hantera veckans arbetsschema och förutse enkelt oväntade situationer


Förbättra hanteringen av personal och anläggningar

Företagsöversikt

Företaget SEI Security Systems, har arbetat i mer än 35 år inom området aktiv och passiv säkerhet, inom försäljning och installation av larmsystem, videoövervakning, branddetektering och släckning, åtkomstkontroll, kassaskåp och lagringssystem. Den pålitliga och snabba installationen med publicering av efterlevnadsdokumentation är en av våra viktigaste punkter. Företaget består av 30 personer, inklusive tekniker, marknadsföringspersonal och sekreterare/administrativ personal.
Hastigheten i informationsutbytet internt inom företagets olika avdelningar och mot kunden är en av de viktiga faktorerna för vårt företags framgångar. Vi letar alltid efter nya möjligheter, ur perspektivet teknisk infrastruktur och organisation.

Land:
Italien
Hemsida:
www.sei-sicurezza.it
Aktivitet:
Säkerhet
Användningsområden för planeringsschema:
Arbetsplatsplanering, veckoplanering och resursoptimering

Våra schemaläggningsbehov

Det ursprungliga kravet var att kunna använda en intuitiv webbapplikation som skulle göra det möjligt för mig att organisera de två huvudvariablerna i vår aktivitet: uppgifter och resurser. Problemet var svårigheten att få ett verktyg som man också kan få åtkomst till utanför kontoret , av flera personer samtidigt, och som kan tala om för mig "vem som gör vad" och därmed gör att jag omedelbart kan agera på de olika strategiska aspekterna av företaget.
Parallellt med det bör verktyget hjälpa den tekniska chefen att planera de olika tekniska aspekterna utifrån varje anställds kompetens och tillgänglighet.

Veckoplanering och daglig hantering av arbetstid

Genom användning av PlanningPME har vi skapat ett verksamhetsförfarande som gör det möjligt för oss att alltid kontrollera det arbete som ska utföras , det pågående arbetet och det arbete som redan utförts samt justera arbetsbelastningen dag för dag, vecka för vecka för att kunna samordna allt internt. Tack vare en enkel och intuitiv grafisk design och förmågan att hantera händelser och människor på ett snabbt och flytande sätt, är jobben, "byggarbetsplatserna", alltid organiserade och synliga för alla, när som helst. Användningen av produkten har ökat i vår organisation, i en delad procedur, så att vi inte saknar något. De fördelar som har uppnåtts med användningen av PlanningPME Web Access har exakt uppfyllt våra ursprungliga krav.