Lemanvisio kundreferat

Att spåra framstegen för kundprojekt och resurser som används på fältet blir enkelt.


Lemanvisio

Företagsöversikt

Lémanvisio grundades 2001 och är schweizisk marknadsledare inom audiovisuell integration. I mer än 20 år har 40 anställda dagligen varit involverade i förverkligandet av dina projekt, för organisationer av alla storlekar, i Schweiz och runt om i världen. VILL DU ALLTID HA DE BÄSTA VERKTYGEN FÖR ATT LYCKAS? VI GUIDAR DIG FRÅN DESIGNEN AV DITT PROJEKT TILL SUPPORT FÖR ANVÄNDARE.
Lémanvisio är mer än bara din integratör av audiovisuella och samarbetslösningar, företaget är också din strategiska partner för att vägleda dig i processen att förvandla din arbetsplats och din infrastruktur. Vi samarbetar med de mest innovativa teknikleverantörerna för att designa, installera och underhålla audiovisuella system och miljöer för din framgång. KNOW-HOW • Analys av behov och skräddarsytt stöd från vårt designkontor
• Urval av effektiva och intuitiva produkter från certifierade partners
• Design och enhetlighet av lösningar installerade i Schweiz eller internationellt
• Helpdesk med dedikerat nummer, Global Support 24/7 och fältservice på plats
• Eventuthyrning av utrustning och assistans på begäran
• Pionjär och schweizisk ledare för den finansiella modellen As A Service

Med 780 kunder och 1 700 installationer är Lémanvisio anslutet till PSNI-nätverket som samlar de bästa globala audiovisuella integratörerna.

Land:
Schweiz
Hemsida:
https://www.lemanvisio.ch/
Aktivitet:
Audiovisuell integration, från design till kundservice
Användningsområden för planeringsschema:
Semesterplanering, ingripanden, installationer, schemahantering

Våra schemaläggningsbehov

Innan den delade användningen av PlanningPME använde varje avdelning sitt eget planeringssystem, ofta i form av ett kalkylblad som inte var delat och svårt att konsultera för all personal.
Det verkade väsentligt för oss att ha ett unikt och optimerat verktyg för planeringen av alla tjänster. För vår tekniska personal som mestadels är ute var det också viktigt att ha en mobil lösning så att de enkelt kan få reda på information om de olika dagliga uppgifterna.

Daglig användning av planeringen

Alla uppgifter kopplade till våra projekt planeras och hanteras i realtid av våra projektledare som har översikt över planeringen och därmed kan tilldela resurser på ett optimalt sätt.
Receptionen har även tillgång till PlanningPME och kan på så sätt informera våra kunder direkt om tilldelningen av ett projekt eller överföra förfrågningar om den eftersökta personen är frånvarande.
Vi anger också all frånvaro , för semester, sjukdom eller annat på PlanningPME för all personal. Visualiseringen som kan göras per avdelning är mycket användbar för att begränsa antalet resurser som visas och förbättra läsbarheten på skärmen.