Hantering av scheman för hemtjänstpersonal

Övervaka din personliga serviceaktivitet i realtid och optimera uppdrag beroende på tillgängligheten för hemtjänstpersonalen


Hantering av scheman för hemtjänstpersonal

Företagsöversikt

Domifa Alsace är ett hemtjänstbolag som grundades 1998. Det erbjuder individuell städning, strykning, barnomsorg och hjälp till äldre. Verksamhetsområdet sträcker sig över Alsace och Franche-Comté med 5 avdelningar i östra FRANKRIKE. Det arbetar också för stora nationella stödplattformar som Mondial Assistance, Inter Mutuelles Assistance, Mutuaide Assistance, Garantie Assistance, till förmån för deras medlemmar för hushållstjänster som beviljats efter sjukhusvistelse. Nästan 200 hemtjänstarbetare arbetar varje dag i privata hem.

Land:
Frankrike
Hemsida:
www.domifa.fr
Aktivitet:
Hemhjälp
Användningsområden för planeringsschema:
ledighetsplanering, schemahantering, åtgärdsplanering, personalplanering

Våra schemaläggningsbehov

Fram till 2007 gjordes hantering av familjehjälpsplanering på Excel-kalkylblad. År 2007, med explosionen av personliga tjänster tack vare Borloo-lagen i Frankrike, blev det omöjligt att fortsätta med det systemet. Vi behövde kunna svara på förfrågningar inom fyra timmar och skapa åtgärdsscheman under loppet av dagen.

Öka din tillgänglighet genom att optimera schemana för familjehjälpare

Familjehjälparna i företaget, som arbetar hos flera arbetsgivare, informerar oss regelbundet om deras tillgängliga perioder. 3 administrativa anställda tilldelas planeringscellen. De hanterar scheman för alla familjehjälpare. De utarbetar åtgärdsplaner för varje nytt uppdrag och skickar dem till varje familjeassistent.
1 administrativ anställd på personalavdelningen hanterar alla nya familjehjälpares otillgänglighet så att personalen i cellplaneringen alltid har uppdaterade scheman.
1 administrativ assistent i receptionen hanterar eventuella ändringar i sista minuten för att inte betunga planeringsenheten i deras arbete.
1 licens installeras sedan på Ledningsposition för att direkt kunna följa företagets aktivitet och återstående tillgängligheter.