Omdömen

Vad våra kunder säger om os i Frankrike och utomlands

Vi är nöjda med den här programvaran: den är enkel att använda och har generellt uppfyllt våra behov (hantera datorer på biblioteket), den ger en daglig översikt över alla personalkalendrar och den möjliggör enkla ändringar av schemana för arbetsstationerna. Det ger fördelen av att tillåta skapandet av HTML-sidor som är synliga på bibliotekets webbplats, och därmed vet personalen alltid var de ska vara och vem som ersätter dem på arbetsstationen.
LIBRARY, AVIGNON SCD UNIVERSITE
Isabelle D.
PlanningPME är en enkel och komplett lösning som erbjuder effektiv och sofistikerad schemaläggning, som gör det möjligt för oss att sammanställa, efter våra behov, resurser (både mänskliga och materiella), kompetens, arbetsbeskrivningar, projekt, grupperingar, kunder, etc. och naturligtvis uppgifter, datum och tidtabeller. Det är också möjligt att beräkna hur lång tid som läggs på olika aktiviteter, eller den tid materialresurserna används för, liksom frånvaro och kundkostnader, att utföra statistiska analyser, att kommunicera via e-post automatiskt etc. Sammanfattningsvis är det en programvara för schemaläggning som starkt rekommenderas. På Bagneux använder vi det för att hantera bussar, hantera lån av IT-utrustning, hantera personal etc.
BAGNEUX STAD
Michelle A.
Vi är ett företag som är mycket aktivt inom tekniskt underhåll av HVA-system (Värme/Ventilation/Luftkonditionering). Vi letade efter ett schemaläggningssystem som var enkelt att implementera och använda. Vi testade två system, inklusive ert, och valde omedelbart PlanningPME. Vårt val var mycket enkelt eftersom er webbplats är väldigt väl konstruerad och efter nedladdning av testversionen gjorde vi vårt val.
J.M. Lambelet S.A.
Thomas R., underhållschef
Innan vi började använda PlanningPME-programvaran hanterade vi vår schemaläggning med Excel och det var mycket svårt att se hela veckan, månaden eller året för var och en av våra anställda eller för alla våra anställda samtidigt. Sedan vi har hanterat de anställdas scheman i PlanningPME har vi sparat mycket tid.
LudiQ’Land
Patricia P., biträdande platschef
Bygghandelsavdelningen (metallbearbetning, träbearbetning, målning och glasering, murverk, el, VVS, takläggning) använder PlanningPME för att schemalägga uppgifter och otillgänglighet för alla entreprenörer i staden Versailles. För budgetförberedelser har pivottabeller i Excel varit till stor hjälp för oss för att få en grafisk representation av alla kvartalsaktiviteter eller årliga aktiviteter. Att det är så enkelt att använda är till stor hjälp för våra chefer ledningen av teamen. Vi kan nu spåra 3 500-4 000 arbetsförfrågningar per år. Synligheten för över 70 agenter ligger bara ett klick bort, liksom arbetsschemat för varje arbetsgrupp. Mairie de Versailles - Janick, servicechef
Versailles rådhus
Janick G., servicechef
Bland det överflöd av program som finns på marknaden för att hantera frånvaro och helgdagar, verkade PlanningPME omedelbart vara det bästa tillgängliga valet. Det är lätt att installera och intuitivt att använda och våra olika användare har börjat använda det mycket snabbt. Som specialist på tillverkning av tryckmaskiner och omvandling av förpackningsmaterial måste DCM hantera alltmer komplexa personalresurser dagligen: semester, sjukdom samt även affärsresor och organisering av tekniska team på fabriken eller utomlands. Jag vill tillägga att PlanningPME har utformats med en verklig förståelse för små och medelstora företags behov, det är skalbart och anpassar sig efter varje användares behov. Slutligen bör dess blygsamma kostnad och kvaliteten på och dynamiken i teamet Target Skill övertyga alla kvarvarande skeptiker.
DCM Converting
M. Nguyen, kvalitetschef
När det gäller schemaläggning: det är ett generiskt verktyg som jag mycket enkelt har kunnat anpassa till bilmarknaden. Jag har inte kunnat hitta något fel på tillförlitligheten eller hittat några funktionella fel efter ett års användning. De enda förbättringspunkterna handlar om att lägga in en kund och koppla ihop kunden med fordonet och sedan ta bort dem, samt kopiera uppgifter som jag vill koppla.
MERCEDES - BENZ-generalagent i Paris
Didier B., chef för efterförsäljning
Vårt företag arbetar med vuxenutbildning och yrkesutbildning och vi hanterar 80 lärarkollegor och 15 klassrum med PlanningPME. Vi genomför också utbildningar på plats hos våra kunder och vi tycker att PlanningPME är ett bra sätt att hantera våra utbildningstillfällen. Efter flera månaders efterforskning valde vi PlanningPME eftersom det uppfyllde huvudparten av våra behov och vår begränsade budget. Vi är glada över att kunna vittna om hur perfekt den här programvaran matchar våra behov. Installationen var mycket enkel och programvaran uppfyllde våra förväntningar perfekt.
PROactif Formations
Christian C., direktör
De vårdgivare på företaget som arbetar med flera arbetsgivare informerar oss regelbundet om sin’ tillgänglighet. 3 administrativa anställda har utsett för att ta hand om schemaläggningen. De hanterar alla vårdgivares scheman. De skapar en kalender för varje nytt uppdrag och skickar den till varje vårdgivare.
DOMIFA Alsace
Herbaut J.-L., CEO
Vi hanterar våra 18 tekniker såväl som våra materiella resurser centraliserat. Det enda sättet att garantera en konsekvent bild av alla våra kundansvariga är att arbeta med en enda kalender som är tillgänglig via nätverket. Vi har använt PlanningPME i 8 år och är helt nöjda. Vi tycker att det är effektivt och flexibelt, vilket gör att vi kan hantera vårt team med 18 tekniker och även vår utrustning. Det gör att våra 3 kundansvariga får en perfekt översikt över tillgängligheten för den dagliga hanteringen av sina enheter.
IP Focus
Reynouardt J.-F., MD
Med PlanningPME kan vi planera vårt industriella produktionsarbete (cyklisk verksamhet under 35 timmar). Integrering av programvaran (installation, utbildning och att fylla i detaljerna) tog mindre än två månader med en projektledare från Target Skills som var kompetent, effektiv och alltid vänlig, allt detta inom en rimlig budget. Vi kompletterade programvaran med specifika gränssnitt i Windec PcSoft och har tillgång till den information som är relevant för varje avdelning: industri, mänskliga resurser (förberedande lönesedlar) och ledningskontroll. PlanningPME är en relativt ny produkt, Target Skills-teamet lyssnar alltid på kundförfrågningar för att säkerställa att produkten utvecklas.
Titta på videon
Caharel J.-F.
Programvaran PlanningPME som är installerad på vårt nätverk är mycket effektiv för hantering av frånvaro och personalplanering (50 personer) men också när det gäller materialhantering (40 komponenter) särskilt vid resor och förflyttningar. Det är ett program som är mycket enkelt att hantera och att anpassa, vi uppskattar även grafiken. Dessutom gör Target Skills höga reaktivitet det möjligt att vidareutveckla och förbättra programmet varje månad. Idag skulle vi inte klara oss utan PlanningPME!
Challenge BAT