Skapa Excel-rapporter
En kraftfull funktion i PlanningPME är möjligheten att enkelt skapa och uppdatera Excel-rapporter. All information om resurser, kunder, projekt, uppgifter och otillgänglighet kan exporteras till Excel i form av exakta, precisa och regelbundna rapporter.
Skapa mallar och uppdatera rapporter
Ladda ner rapportmallar
Beräkna händelsens varaktighet i timmar och dagar
Skapa en ny rapport
Från menyn Verktyg > Export kan du skapa alla typer av rapporter med data som finns i ditt planeringssystem.
En grundmall är tillgänglig för att generera dina första enkla rapporter. Välj mall, start- och slutdatum och klicka på "Exportera" för att skapa dina Excel-rapporter.
Uppgifterna kan sedan användas och behandlas med annan programvara. Du kan också formatera dina rapporter med Excels pivottabeller som sedan kan fungera som mallar. Se följande kapitel.
Skapa mallar och uppdatera rapporter
Hur lägger jag till en ny modell?
- Mall:Lista över alla rapportmallar. Välj "Lägg till" i "Mall" för att lägga till en ny mall. Ladda ner rapportmallar
- Etikett:Ge mallen ett namn
- Dokument:Välj Excel-dokumentet
Klicka på "Spara" för att registrera den här mallen i din lista
Hur genererar jag en Excel-rapport?
- Mall: : Välj en modell från listan
- Start: : Välj startdatum för din rapport
- Slutet: Välj slutdatum för din rapport
- Tilldelning::
-> Efter dag: en rad i Excel-rapporten representerar en dag även om händelsen sträcker sig över mer än en dag. Till exempel kommer en händelse som varar i tre dagar att visas på tre rader i Excel-rapporten om denna ruta är markerad.
-> Efter avdelning: Markera den här rutan om du vill ha rapporter enligt avdelning. Om dina resurser tillhör flera avdelningar visas samma händelse i rapporten så många gånger som det finns avdelningar.
Ladda ner rapportmallar
Välj och ladda ner våra Excel-rapportmallar.
Aktivitetsrapport om dina resurser
Analysera antalet arbetade timmar av dina resurser, för varje uppgift och per dag.

Ladda ner den här mallen
Lämna balansrapport
Spåra antalet lediga dagar som dina anställda tar och vilken typ av frånvaro.

Ladda ner den här mallen
Timmar per kundrapport
Analysera antalet arbetade timmar för varje klient efter typ av uppgift

Ladda ner den här mallen
Projektövervakning
Analysera antalet arbetade timmar per projekt efter typ av uppgift

Ladda ner den här mallen
Övertidsspårning
Spåra vanliga timmar och övertid per anställd, varje månad

Ladda ner den här mallen
Beräkna händelsens varaktighet i timmar och dagar
Cf. Beräkna händelsens varaktighet i timmar och dagar
Den här dokumentationen förklarar logiken för timberäkningen som används i planeringen och förlitar sig på flera kriterier, t.ex. resursens profil, händelserna i timmar eller dagar och så vidare.
-
- Skapa och få tillgång till din onlineplanering
- Hantera anställda och faciliteter
- Schemalägg händelser, möten och ledigheter
- Importera dina data till planeringen
- Anpassa information som visas för uppgiften
- Välj gränser för tidsangivelse och filtrera data
- Skapa användare med specifika åtkomsträttigheter
- Gör dina dagliga aktiviteter lätta att schemalägga tack vare dessa funktioner
-
- Skapa händelser
- Automatisk ifyllning eller intuitiv datainmatning
- Tilldela ett evenemang till flera resurser
- Hantera återkommande händelser
- Ändring av en händelse
- Dela en händelse
- Dela upp ett evenemang i hela dagar
- Förhindra ändring av händelser
- Tvångsskapa en händelse
- Radera en händelse
- Händelser som pågår hela dagen eller händelser i timmar
- Tilldela dina evenemang en varaktighet
- Tilldela en tilldelningsprocent
- Alternativ för händelse
-
- Definition
- Aktivera sammanhang
- Anpassa din sammanhangslista
- Skapa sammanhang på schemat
- Ändra / Avbryt / Kopiera ett sammanhang
- Skapande av händelser inom ett sammanhang
- Välj informationen som visas på schemat
- Filtrera schemat efter sammanhang
- Hantering av användaråtkomst
- Byt namn på "Context" med dina egna ord
-
-
- Varför använda "kund" -funktionen?
- Hur man aktiverar funktionen "kunder" i PlanningPME Web Access
- Lägga till, ändra och radera kunder
- Att knyta en kund till en uppgift/Tilldela en kund till en uppgift
- Skapa, visa eller ändra en kundpost i arbetsfönstret
- kundvyer och filter
- Importera din kunddatabas
- Automatisk ifyllning: intuitiv dataangivning
- Åtkomstregler definierade av användaren
-
-
-