PlanningPME Web Access - Lista över evolutioner

PlanningPME Web Access : Ta reda på under de nya funktionerna i vårt schema och schemaläggning lösningar


Version 2021

Version 4.7.0.16

Tilldela dina evenemang en varaktighet

En händelse skapad varaktighet är en händelse vars längd är specificerad, i dagar eller timmar. Voor evenementen met een bepaalde duur wordt het einde berekend op basis van het tijdprofiel van de resource.

Händelse i timmar Händelse i timmar

Handledning - Händelser skapade under varaktighet

Ladda ner rapportmallar

Välj och ladda ner våra Excel-rapportmallar.

Antal arbetade timmar per resurs per uppgift och dag Antal timmar som spenderats per projekt och månad

Ladda ner rapportmallar

Anpassa färgerna på planeringskolumnerna

Färgen på dagarna "First Day" och "Second Day" (konfigurerbar från Verktyg -> Alternativ -> Display) tilldelas nu hela kolumnen i schemat för bättre synlighet.

Anpassa färgerna på planeringskolumnerna

Version 4.7.0.14

Hantera arbetskontexten för dina anställda (hemarbete, timmar osv.)

Ett sammanhang är en ny typ av data som gör det möjligt att lägga till ett bakgrundskontext till händelseschemat. Ett sammanhang representeras av en färgad rektangel i bakgrunden av händelseplaneringen.

Du kan använda sammanhanget i olika situationer:
- Definiera platsen där dina anställda arbetar varje dag.
- Definiera arbetstid

Kontexthantering

Handledning - Kontexthantering

Se mötesplatsen på en karta

Underlätta dina resor genom att visualisera platsen för ingripande eller möte på en karta.

Se mötesplatsen på en karta

Kontakta snabbt en anställd eller kund via telefon, sms eller e-post

.

Från resursen eller klientens fil, klicka direkt på de nya ikonerna för att ringa, skicka ett SMS, skicka ett e-postmeddelande eller se en adress på en karta.

kontaktikon

Använd schemat ännu mer effektivt på smartphones och surfplattor via den nya åtgärdsikonen

En ikon som representeras av tre vertikala punkter gör det enkelt att använda händelseåtgärder i indexvyn, vyn till mobila enheter (smartphone och surfplattor). Det är nu lättare att ringa en klient, skicka ett e-postmeddelande eller ändra till exempel en händelsestatus.

icone contact on smartphone

Ställ in standardhändelsetillståndet

Du kan ställa in standardtillståndet för en händelse. När du skapar en händelse väljs detta tillstånd som standard.

händelsehantering genom stater

Handledning - händelsehantering genom stater

Följ dina användares senaste anslutningar vid planering

Från menyn Data-> Användare, visa det senaste anslutningsdatumet för varje användare

Uppföljning av koppling till planering

Anpassa ritningsytan på schemat

Nytt alternativ tillgängligt i Verktyg -> Alternativ -> Display -> Ytterligare ritutrymme.

Alternativ aktiverat: Genom att aktivera detta alternativ visas ett tomt område ovanför uppgiften. Detta område låter dig rita en ny uppgift för att enkelt skapa överlappande händelser.

Anpassa ritningsytan på schemat

Alternativet inaktiverat: Evenemanget tar hela linjens höjd

Anpassa ritningsytan på schemat

Duplicera snabbt färgerna som används på dina resurser, kunder och projekt

För att ställa in schemat enkelt och snabbt är det nu möjligt att kopiera textfärg och bakgrund för en resurs, en klient eller ett projekt genom att högerklicka på schemat.

Duplicera färgstilen


Version 2020 - 4.7

PlanningPME får ett nytt utseende

Efter några veckors arbete delar vi gärna med dig om att PlanningPME håller på att förvandlas! Ny logotyp, nya färger och nya produktgränssnitt.

Ny design PlanningPME

Nytt filter för att sortera resurser direkt på planeringskortet

Nytt filter för att sortera resurser direkt på planeringskortet

klassificering av resurser i planeringen

Du kan kategorisera dina resurser enligt något av följande alternativ:

  • Allmän ordning definierad för alla resurser (menydata -> resurser)
  • Resursbeställning definierad för varje avdelning (menydata -> avdelning)

Import av data

För att göra det enklare att komma igång och konfigurera planeringen kan du direktimportera dina egna data som resurser, kunder och projekt. Detta gör att du kan integrera många av dina celler i planeringen och spara dyrbar tid.

Handledning - Import av data

Alternativ Aktivera kategorier

I fortsättningen kan du välja att visa eller dölja kategorierna enligt hur du vill använda dem. För att göra det, gå till menyn Verktyg -> Alternativ -> Händelser, alternativet “Aktivera kategorier”..

Handledning - Klassificering av händelser efter kategori

Hierarki av organisationsenheter: resurshantering genom organisationsschemat

Organisationsenheternas hierarki möjliggör bästa möjliga organisering av dina mänskliga och materiella resurser.

  • Skapa organisationsschemat för ditt företag
  • Definiera enkelt sammansättningen för varje avdelning
  • Definiera visningsordningen för dina resurser per avdelning
  • Sök enkelt bland dina resurser

Organisationsschema - Hierarki av organisationsenheter


Filtrera en eller flera resurser

Tack vare "resurs" -filtret som finns i din online-planeringsapp kan du snabbt filtrera data som visas på skärmen för att visa planeringen för en eller flera resurser (mänskliga eller materiella).

Förenklad hantering av dina resursers tidsprofiler

Hantera tidsprofiler med den nya menyn "Tidsprofiler".

Perioder

Välj sedan tidsprofilen som ska tilldelas den valda resursen i fönstret "Resurs".

Tidsprofil som ska tilldelas


Uppgifter och otillgänglighetsstatus

För varje status som tilldelas en händelse visas ett färgat visuellt märke på vänster sida av rektangeln i planeringsområdet enligt de parametrar du ställer in i förväg.


Tilldelning av ett projekt till en eller flera avdelningar

Du kan nu arbeta med ett projekt som är gemensamt för flera avdelningar.

Tilldelning av ett projekt till en eller flera avdelningar


Anpassa uppgiftslistan per avdelning

Du kan nu definiera specifika uppgifter för varje avdelning.

Anpassa uppgiftslistan per avdelning

Således kan varje avdelning definiera sin egen lista med uppgifter och ser inte etiketter som inte berör den.

Anpassa uppgiftslistan per avdelning


Anpassa gränssnittet med dina egna etiketter

För varje språk kan du nu anpassa etiketter som ska användas i gränssnittet.

Anpassa etiketter och format


Anpassad visning av kolumner

Du kan välja vilka kolumner du vill visa och deras ordning:

  • kunder
  • resurser
  • projekt
  • listvy
  • Historik
  • Sök

Anpassad visning av kolumner

Ny visning: 2 veckors visning

Du kan välja vilka kolumner du vill visa och deras ordning:

Visa 2 veckor


Rättigheterna har ändrats för projekt, resurser och kunder

Du kan välja vilka kolumner du vill visa och i vilken ordning :

  • kunder
  • resurser
  • projekt

Rättigheterna har förbättrats

För att förbättra ergonomin har menyn Data och Verktyg omorganiserats på följande sätt:

navigering- Web Access


Version 2019 - V4.4.1

Ditt PlanningPME-konto

PlanningPME-kontot är ett användarkonto som ger åtkomst till olika tjänster som erbjuds av Target Skills via en unik adress och lösenord. Du kan till exempel få direkt åtkomst till PlanningPME Web Access.

Hur skapar man ett konto?

Online-tjänster - Mitt konto - PlanningPME


Bjud in användare till planeringen

Under planeringens initiala inställningar tillåter konfigurationsguiden dig att skapa och bjuda in nya användare. Du kan också få tillgång till denna skärm genom att klicka på delningsikonen i planeringens högra hörn

Handledning - Bjud in

planeringens inbjudningsguide


Projektfönster - 3 nya ytterligare flikar

Du kan nu skapa 3 nya flikar i projektfönstret.
För att bättre anpassa schemat till dina behov kan du nu skapa upp till 3 flikar med så många anpassade fält du vill.

Projektfönster - 3 nya ytterligare flikar


Integritet: Möjlighet att dölja text vid frånvaro och lediga dagar

För konfidentiella ändamål finns ett nytt alternativ "Beskrivning"/"Offentligt" i grupperna, vilket gör det möjligt att dölja texten som placerats i rektangeln som representerar en händelse eller otillgänglighet/frånvaro.

Integritet: Möjlighet att dölja text vid frånvaro och lediga dagar


Beräkna händelsens varaktighet i timmar och dagar

Alternativ för beräkning av alla timmar
Den här dokumentationen förklarar logiken för timberäkningen som används i planeringen och förlitar sig på flera kriterier, t.ex. resursens profil, händelserna i timmar eller dagar och så vidare.

Handledning - Beräkna händelsens varaktighet i timmar och dagar



Elektronisk signatur

Det är mycket enkelt att signera en händelse i ditt schema. Till exempel när en tekniker har avslutat en åtgärd kan han be sin kund om att logga in efter bara några sekunder. Vare sig du arbetar på din bärbara dator, smartphone eller surfplatta kan elektronisk signatur användas när som helst.

Handledning - Elektronisk signatur

API

Kör frågor om ditt schema med PlanningPME API. PlanningPME:s säkra API (från "Application Programming Interface") låter dig nu läsa, skriva, ändra eller ta bort data från din PlanningPME-applikation via programmering.

Dokumentation - API

API

Skapa Excel-rapporter: 2 basmallar

En ny mall är nu tillgänglig för att generera dina första rapporter.

Handledning - Skapa Excel-rapporter

Skapa Excel-rapporter

Ny design

Grafiken har omformats för att skapa tydlighet och lätthet i schemat.

Ny design

Att skilja på händelser som kan modifieras eller inte

Händelser som inte kan modifieras på planeringspanelen visas i transparent färg jämfört med händelser som en användare får ändra.

Handledning - Hantering av användaråtkomst

Ny design

Sök på nya fält

Sökfunktionen som är tillgänglig via förstoringsglaset längst upp till höger i planeringen körs nu på nya fält: personliga fält av typen: val, kommentar, hyperlänk, länk och text, adressfält, stad och postnummer för kunden eller platsen för händelsen.

Handledning - Sök

Sökfunktionen

Att skilja på händelser under hela dagen eller i antal timmar

Ramen är fet eller markerad när du flyttar musen över den.

Handledning - Arrangemangsplanering

Ny design


Din planering är tillgänglig från alla dina enheter!

Oavsett om du är på kontoret, på resande fot eller hemma följer vår nya onlineplaneringsapp med dig överallt. Den är kompatibel med PC, Mac, Android och Apple så vänta inte längre med att testa den, det underlättar att skapa ett scheman för distansarbete.

Handledning - Skapa din online-planering

Vy anpassad till smartphones och surfplattor: indexvyn

Indexvy är en operativ vy särskilt anpassad till mobila enheter som smartphones och surfplattor: planeringsdata visas på ett tydligt sätt.

Handledning - Vy anpassad till smartphones och surfplattor: indexvyn


Intuitiv ifyllning

Predictive typning ingår nu på alla listrutan När du skapar en uppgift för att spara tid. Antalet lastade etiketter på rullgardinsmenyn kan ändras av Admin om det behövs.
Handledning

filter

Filter har förbättrats med flera kryssrutor och en sökning zon för att filtrera data och hitta enkelt en klient, en skicklig resurs etc …

Perioder

Tilldela dina resurser veckotimmar

Spårning arbetsuppgifter utförs av resursen, kund och projekt

En ny flik i resurs-, kund- och projektfönstret visar listan över tidigare och framtida uppgifter.

Tilldela kompetens till en uppgift

Kompetensområdenas överensstämmelse

Uppgiftsspårning efter resurs, kund och projekt

En ny flik, "Historik", visar skapande och modifiering av en resurs, en kund eller ett projekt

uppgift kategori

Ändra kategori av en uppgift med ett enkelt högerklick.

Anpassa Profil

Ändra hur din planering visar enligt dina önskemål (hudfärg, språk).

Visa endast tillgängliga resurser

Tvångsskapande av en uppgift: Uppgiften kan skapas även om en resurs inte är tillgänglig eller inte är kompetent.

Uppgiftslåsning

 

Tasks to plan

Uppgifter syns alltid i schemat tills de tilldelas en resurs

månatlig återfall

Du kan nu definiera en ny typ av månatliga återkommande: Till exempel kan du skapa ett möte varje första måndag i månaden