Bjud in användare till planeringen
Från inbjudningsguiden eller fönstret för rättighetshantering kan du nu enkelt bjuda in användare till planeringen.
Inbjudan från inbjudningsguiden
Under planeringens initiala inställningar tillåter konfigurationsguiden dig att skapa och bjuda in nya användare. Du kan också få tillgång till denna skärm genom att klicka på delningsikonen i planeringens högra hörn
Bjuda in folk att använda schemat: 2 val
- med rättigheter för en befintlig användare
- skapa nya användare
Grupp / användare
Grupp: Som standard skapas tre användargrupper: Administratör, Manager och Läsare.
användare: välj en befintlig användare
E-post
Ange en eller flera e-postadresser. Vänligen separera objekten med kommatecken “,”, semikolon”,” eller radbrytning.
- Admin : Användarna i denna grupp har tillgång till planeringens inställningar, allmänna tillval och åtkomsthantering.
- Manager : Användarna i denna grupp kan skapa/ ändra/ ta bort händelser och data.
- Read only : Användarna i denna grupp har en skrivskyddad och begränsad åtkomst till planeringsöversikten.
Lägg till anpassad text
Du kan lägga till en personlig text till e-postinbjudan innan du skickar den till användarna.
Knapp “Inbjudan” och skicka e-postinbjudan
Genom att klicka på denna knapp skickas en e-post till de användare som du önskar bjuda in till planeringen. Användaren behöver bara klicka på länken som finns i den mottagna e-posten och följa anvisningarna för att skapa ett konto och få åtkomst till planeringen.
Pågående inbjudningar
Inbjudningarna i väntläge visas här. När en användare har anslutit sig till planeringen försvinner dess namn från listan.
Knapp “Avsluta”
Klicka på “Avsluta” för att stänga fönstret.
Inbjudan från hanteringen av användarrättigheterna
Från menyn “Verktyg” -> Användare, kan du hantera alla användare och skicka inbjudningar.
Se kapitlet om: « Hantering av användaråtkomst »
-
- Skapa och få tillgång till din onlineplanering
- Hantera anställda och faciliteter
- Schemalägg händelser, möten och ledigheter
- Importera dina data till planeringen
- Anpassa information som visas för uppgiften
- Välj gränser för tidsangivelse och filtrera data
- Skapa användare med specifika åtkomsträttigheter
- Gör dina dagliga aktiviteter lätta att schemalägga tack vare dessa funktioner
-
-
- Skapa händelser
- Automatisk ifyllning eller intuitiv datainmatning
- Tilldela ett evenemang till flera resurser
- Hantera återkommande händelser
- Ändring av en händelse
- Dela en händelse
- Dela upp ett evenemang i hela dagar
- Förhindra ändring av händelser
- Tvångsskapa en händelse
- Radera en händelse
- Händelser som pågår hela dagen eller händelser i timmar
- Tilldela dina evenemang en varaktighet
- Tilldela en tilldelningsprocent
- Alternativ för händelse
-
- Definition
- Aktivera sammanhang
- Anpassa din sammanhangslista
- Skapa sammanhang på schemat
- Ändra / Avbryt / Kopiera ett sammanhang
- Skapande av händelser inom ett sammanhang
- Välj informationen som visas på schemat
- Filtrera schemat efter sammanhang
- Hantering av användaråtkomst
- Byt namn på "Context" med dina egna ord
-
-
-
- Varför använda "kund" -funktionen?
- Hur man aktiverar funktionen "kunder" i PlanningPME Web Access
- Lägga till, ändra och radera kunder
- Att knyta en kund till en uppgift/Tilldela en kund till en uppgift
- Skapa, visa eller ändra en kundpost i arbetsfönstret
- kundvyer och filter
- Importera din kunddatabas
- Automatisk ifyllning: intuitiv dataangivning
- Åtkomstregler definierade av användaren
-
-
-
-
-