Kom igång med ditt online planerings- och schemaläggningssystem
Sedan det skapades 2002 har Target Skills utvecklat planeringsverktyg som idag används av mer än 5 000 kunder runt om i världen inom sektorer som byggbranschen, administration, industri etc.
Den här handboken gör det möjligt att starta direkt med ditt PlanningPME Web Access-planeringssystem online.
Logga in i programvaran
Presentation av mjukvarubränssnittet
De olika typerna av schemavisningar
Visningar per period Filters
Sök
Menyerna
Planera utrymme: skapa händelser och frånvaro
Ordförråd som används i planeringsprogramvaran
Importera dina data till planeringen
Fördelar med online-planering
Med PlanningPME Web Access kan du inte bara schemalägga dina anställdas aktiviteter genom att tilldela uppgifter till dem, utan du kan också planera dina mötesrum, din utrustning, dina projekt samt dina bokade tider och möten på ett mer effektivt sätt.
Var du än är, 24 timmar om dygnet, ger en enkel internetanslutning dig tillgång till ditt onlineplaneringssystem från fjärrenheter: PC, Mac, Smartphone etc.
- Universell tillgång till datorer
- Permanent åtkomst till dina scheman online
- En förbättring i distanssamarbetet
- Säkra data på kraftfulla servrar
- Tilldelning av ett id och personligt krypterat lösenord .
- Samtidig konsultation av dina anställdas dagböcker
Fullt funktionell service inklusive:
- 7 dagar i veckan dygnet runt via Internet
- tillgång till teknisk hjälp via telefon och e-post
- regelbundna programuppdateringar
- dagliga säkerhetskopior med 7 dagars arkivering
Hosting kan ske på två sätt:
- Databasen är placerad på din server. : Webbversion
- Databasen finns på vår server. : Cloud version
Lista över databaser som stöds:
MS SQL Server: version 7.0, 2000, 2005, 2008, 2012, 2014 (& Express Edition)
MySQL: version 4.0 à 5.0
Logga in i programvaran
Cloud version
1 - Via vilken sida som helst på webbplatsen genom att klicka på anslutningslänken
2 - Direkt via denna webbadress : https://www.planningpme.se/mitt-konto
Webbversion
Klicka på webblänken och ange ditt användarnamn och ditt lösenord. Enligt de rättigheter som definierats för varje användare kommer åtkomsten till schemat att begränsas vid läsning och redigering. Observera också att språket kan ändras från "klotet"-ikonen längst upp till höger i fönstret: franska, engelska, tyska, holländska, spanska, italienska eller svenska.
Presentation av gränssnittet
Kom igång snabbt med online-planeringsprogrammet!
Lär dig hur du använder de menyer och funktioner som finns tillgängliga i din planeringsprogramvara för att effektivt hantera dina mänskliga och materiella resurser dagligen.
Gå tillbaka till planeringen : Klicka här för att gå tillbaka till planeringsplatsen.
- Visningar efter planeringstyp: resurs, kund, projekt eller lista
- Kalendervy, vy lämplig för smartphones och surfplattor
- Ändra tidsskala från rullgardinsmenyn
- Välja datum från kalendern
- Ändra tidsskalan från verktygsfältet
För att underlätta sökningen efter information finns det många filter i PlanningPME Web Access: filtrering av personal som tilldelats en avdelning, filtrering av resurser efter kompetens.
Menyerna
Datameny : Initiering av planeringsdata
De inledande parametrarna kan ställas in för alla fält i schemaläggningssystemet med hjälp av "Data" -menyn genom att klicka på triangelikonen: .
- avdelningen
- Tidshantering
- Resurs
- Kompetens
- Uppgift
- Klient
- projekt
- Status för uppgift
- Kategori
- otillgänglighet
- Status för otillgänglighet
- Sammanhang
- Grupper
- Användare
- Anpassade fält
- Anmälningar
- Historik
Menyverktyg : Initiering av planeringsdata
Avancerade alternativ och funktioner kan aktiveras genom att klicka på Verktyg-menyikonen - kugghjulet
- Beskrivning / Välja information som visas eller distribueras
- Etiketter och format
- Lediga dagar : Påbörja räknaren för otillgänglighet
- Officiella helgdagar
- Reports : Skapa Excel-rapporter
- Trycka
- Alternativ
- licens : Licens information
- Nyheter : Lista över evolutioner
- Hjälp : Användarguide
Bjud in : Du kan enkelt bjuda in användare till planeringen.
Profil Användare
Min profil
- användare : ändra användare med tillhörande rättigheter (enbart kontoläge)
- språk : ändra applikationens språk
- Datum- och tidsformat
- Minut steg ställa in minutintervall när du väljer start -eller sluttid för en händelse
- Ändra lösenord : Varje användare kan ändra sitt lösenord
Mina märken
Mina kalendrar
Mitt konto : Åtkomst till PlanningPME-kontot : https://www.planningpme.se/mitt-konto
Logga ut : Logga ut från planeringen och PlanningPME-kontot
Planera utrymme: skapa händelser och frånvaro
Ordförråd som används i planeringsprogramvaran
Vad är en mänsklig resurs?
En mänsklig resurs är en människa: En anställd, en chef, en tekniker etc.
Vad är en materiell resurs?
En materiell resurs kan vara: ett mötesrum, ett fordon, en dator eller annan utrustning som du vill hantera.
Vad är en händelse?
En händelse är ett uppdrag eller ett arbetsobjekt som ska utföras av en mänsklig eller materiell resurs. En händelse representeras i schemat med en färgad rektangel. En händelse kan vara: ett möte, en teknisk assistansoperation, en träff eller något annat uppdrag som är specifikt för din affärsaktivitet.
Vad är en otillgänglighet?
Otillgänglighet uppstår när en resurs inte kan användas, till exempel på grund av frånvaro eller analys/underhåll. En otillgänglig personalresurs kan bero på planerade helgdagar, sjukdom, mammaledighet, kompensationsledighet, etc.
Vad är en "Att planera"-resurs?
En "Att planera"-resurs är av typen ”Post-it”. Detta attribut ges till alla uppgifter som för tillfället inte kan tilldelas direkt till en människa eller en materiell resurs. I själva verket skapar detta en lista över aktivitetsobjekt som väntar på tilldelning.
Vad är en avdelning?
En avdelning består av en grupp mänskliga och/eller materiella resurser. En avdelning kan skapas för tekniskt, administrativt, försäljningsaktivitet etc. Dessutom finns ett filter i schemaläggningssystemet som möjliggör planering efter avdelning.
Importera dina data till planeringen
Importera enkelt dina egna data för att snabbt komma igång med planeringen och administrera din personal, dina kunder och dina projekt.