kunder Ledning

PlanningPME gör det möjligt att hantera dina möten och aktiviteter på plats i kundernas lokaler. Antalet kunder är obegränsat.

Varför använda "kund" -funktionen?

Den här funktionen måste aktiveras om du behöver tilldela en kund varje gång du skapar en ny uppgift och du vill att namnet på kunden du arbetar med ska visas på skärmen.

Hur man aktiverar funktionen "kunder" i PlanningPME Web Access

Aktivera först alternativet i menyn Parametrar -> Alternativ -> Data och välj "Aktivera kunder".
Du har nu en "kund"-meny under "Data".
Menu clients

Lägga till, ändra och radera kunder

Lägg till, ändra eller radera en kund

För att skapa en ny kund, klicka på "Lägg till". Här kan du ange all information som finns i kundposten: Företagsnamn, kontaktperson, fysisk adress, e-postadress etc.

För att radera en kund, välj namnet i listan, markera rutan och klicka på "Radera". För att ändra en kund, klicka direkt på kundnamnet i listan och ändra innehållet

Detaljerad kundpost

Att knyta en kund till en uppgift/Tilldela en kund till en uppgift

När du skapar en uppgift kan du välja kunden direkt i rullgardinslistan i fönstret "skapa snabbt" eller från hela fönstret. 
Tilldela en kund en uppgift

Du kan se kunden i uppgiftsbeskrivningen om du har valt lämpligt fält i menyn Data -> Uppgiftsbeskrivning -> Etikett

Visa en kundpost

Skapa, visa eller ändra en kundpost i arbetsfönstret

När du skapar en uppgift från huvudfönstret kan du skapa en kund genom att klicka direkt på ikonen: Icon creation
Skapa en kund
Detaljerna i kundposten visas och du kan skapa din nya kund genom att klicka på "Lägg till". 
Skapande av en ny kund
Din nya kund är nu skapad och synlig i uppgiftsfönstret:
Visa en kundpost
När du har valt kund gör denna ikon det möjligt att få direkt tillgång till kundinformationen utan att behöva gå igenom menyn Data -> Kunder

kundvyer och filter

Du kan också visa kundvyn med hjälp av rullgardinsmenyn till höger som är inringad nedan eller så kan du visa uppgifterna för en enda kund genom att använda "kund"-filtret längst upp i schemaläggningsfönstret (som visas nedan).
Vue Client et filtres

Importera din kunddatabas

Det finns ingen importfunktion i applikationen PlanningPME Web Access. Men om du kombinerar den här versionen av PlanningPME med versionen för stationära datorer kan du importera sådana kunddatabaser. 

Vi kan också skapa specifika skript för att möjliggöra automatisk synkronisering av din kunddatabas med hjälp av en extern applikation. Vänligen kontakta oss för mer information om det här alternativet.

Automatisk ifyllning: intuitiv dataangivning

I stället för att ha en lång rullgardinslista med kunder, kan du också aktivera "intuitiv sökning" för att snabbt välja en kund genom att ange de första bokstäverna på etiketten. Mer information om funktionen intuitiv sökning .

Åtkomstregler definierade av användaren

Se kapitlet om: personliga åtkomstregler.