Hur kan du synkronisera din planering med Google Kalender?
För att hålla dina anställda informerade i realtid om deras möten, servicearbete, ledighetsdatum eller någon annan händelse, är det bara att dela schemat med Google Kalender.
När du skapar eller uppdaterar en händelse i ditt schema delas och synkroniseras den automatiskt i Google Kalender.
Följ stegen nedan för att möjliggöra för varje användare med ett Gmail-konto att automatiskt få data från PlanningPME Web Access i sin Google Kalender.
Konfigurera Google Kalender i PlanningPME Web Access
Synkronisera schemaläggning av möten, anställdas händelser och ledighet
Installation och åtkomstbehörigheter i Google Kalender
Lägg till en ny kalender
Börja med att ansluta till ditt Gmail-konto (i det här exemplet [email protected]), lägg till en ny kalender i ditt Google Kalender-konto och namnge det, till exempel "PPMEWA - Barbara".
Dela kalendern med specifika personer
För att kunna importera händelser i Google Kalender från PlanningPME Web Access måste du dela din kalender enligt stegen nedan.
- 1 - Välj den nya kalendern "PPMEWA - Barbara"
- 2 - Klicka på "Dela med specifika personer"
- 3 - Klicka på "Lägg till personer" och ange e-postadressen som du har fått från vårt Target Skills Team.
Konfigurera Google Kalender i PlanningPME Web Access
Konfigurera varje resurs
I PlanningPME Web Access öppnar du resurskortet vars schema du vill dela och öppnar fliken "Google Kalender".
Fältet "CalendarID"
KalenderID-informationen finns i Google Kalender. I "PPMEWA - Barbara"-kalendern på ditt Google-konto klickar du på objektet "integrera kalender".
Kopiera kalender-ID:t och klistra in det i "?alendarID"-fältet i PlanningPME Web Access.
"Uppdatera från ... till ..." -fältet
För att aktivera synkroniseringen, välj den period du vill synkronisera genom att ange ett startdatum och ett slutdatum och klicka på "Synkronisera nu". Händelser i den här tidsramen i PlanningPME Web Access skickas till Google Kalender.
Synkronisera schemaläggning av möten, anställdas händelser och ledighet
Vilka möten och evenemang synkroniseras?
När den har konfigurerats som beskrivits ovan, exporteras den automatiskt till personens Google-kalender närhelst en händelse läggs till, uppdateras eller tas bort i PlanningPME Web Access. Synkroniseringen av data sker i realtid, oavsett vilken period som ursprungligen valts.
Envägssynkronisering
Detta är en envägssynkronisering: från PlanningPME Web Access till Google Kalender. Om du ändrar en händelse i din Google Kalender kommer den inte att uppdateras i PlanningPME Web Access.
Val av fält som ska synkroniseras
Du kan välja de fält som du vill skicka i händelsen från menyn Data -> Beskrivning -> Google Kalender.
-
- Skapa och få tillgång till din onlineplanering
- Hantera anställda och faciliteter
- Schemalägg händelser, möten och ledigheter
- Importera dina data till planeringen
- Anpassa information som visas för uppgiften
- Välj gränser för tidsangivelse och filtrera data
- Skapa användare med specifika åtkomsträttigheter
- Gör dina dagliga aktiviteter lätta att schemalägga tack vare dessa funktioner
-
-
- Skapa händelser
- Automatisk ifyllning eller intuitiv datainmatning
- Tilldela ett evenemang till flera resurser
- Hantera återkommande händelser
- Ändring av en händelse
- Dela en händelse
- Dela upp ett evenemang i hela dagar
- Förhindra ändring av händelser
- Tvångsskapa en händelse
- Radera en händelse
- Händelser som pågår hela dagen eller händelser i timmar
- Tilldela dina evenemang en varaktighet
- Tilldela en tilldelningsprocent
- Alternativ för händelse
-
- Definition
- Aktivera sammanhang
- Anpassa din sammanhangslista
- Skapa sammanhang på schemat
- Ändra / Avbryt / Kopiera ett sammanhang
- Skapande av händelser inom ett sammanhang
- Välj informationen som visas på schemat
- Filtrera schemat efter sammanhang
- Hantering av användaråtkomst
- Byt namn på "Context" med dina egna ord
-
-
-
- Varför använda "kund" -funktionen?
- Hur man aktiverar funktionen "kunder" i PlanningPME Web Access
- Lägga till, ändra och radera kunder
- Att knyta en kund till en uppgift/Tilldela en kund till en uppgift
- Skapa, visa eller ändra en kundpost i arbetsfönstret
- kundvyer och filter
- Importera din kunddatabas
- Automatisk ifyllning: intuitiv dataangivning
- Åtkomstregler definierade av användaren
-
-
-
-
-