Uppgiftslista
En händelse är ett uppdrag, ett arbetsobjekt som ska slutföras av en person, bokning av en resurs eller att ockupera en resurs under en tid: utbildning, möten, åtgärder, arbetstider etc.
Tilldela en varaktighet eller en viss tidsperiod till en uppgiftsetikett
Hur tilldelar du kompetens till dina uppgifter
Filtrera planering efter uppgiftstyp
Anpassa uppgiftslistor
Uppgiftslistan kan anpassas efter hur du använder planeringsverktyget med hjälp av menyn "Data" -> "Uppgift".
Menyn innehåller alla etiketter/namn som du har skapat. För att lägga till en ny etikett, klicka på "Lägg till". Ange det nya etikettnamnet och välj färger för text och bakgrund och bekräfta genom att klicka på OK. För att byta namn på en uppgift, klicka på namnetiketten och ge uppgiften det nya namnet. För att ta bort en uppgift, markera etiketten och klicka på “Radera”.
Tilldela en varaktighet eller en viss tidsperiod till en uppgiftsetikett
Välj Typ-knappen på “Varaktighet” eller “Tidsperiod”
“Varaktighet”: Välj standardtid för att slutföra uppgiften.
"Tidsperiod": Välj start- och sluttider för uppgiften.
Därefter kommer varaktighetsparametrarna att gälla när en händelse skapas med hjälp av denna aktivitetsetikett.
Hur tilldelar du kompetens till dina uppgifter
Se kapitlet om Hantering av kompetens
Filtrera planering efter uppgiftstyp
För att extrahera specifika uppgifter från schemat, kan du använda filtret "Uppgifter" som finns längst upp på skärmen.
Se kapitlet om Schemaläggningsfilter.
-
- Skapa och få tillgång till din onlineplanering
- Hantera anställda och faciliteter
- Schemalägg händelser, möten och ledigheter
- Importera dina data till planeringen
- Anpassa information som visas för uppgiften
- Välj gränser för tidsangivelse och filtrera data
- Skapa användare med specifika åtkomsträttigheter
- Gör dina dagliga aktiviteter lätta att schemalägga tack vare dessa funktioner
-
-
- Definition
- Aktivera sammanhang
- Anpassa din sammanhangslista
- Skapa sammanhang på schemat
- Ändra / Avbryt / Kopiera ett sammanhang
- Skapande av händelser inom ett sammanhang
- Välj informationen som visas på schemat
- Filtrera schemat efter sammanhang
- Hantering av användaråtkomst
- Byt namn på "Context" med dina egna ord
-
-
- Varför använda "kund" -funktionen?
- Hur man aktiverar funktionen "kunder" i PlanningPME Web Access
- Lägga till, ändra och radera kunder
- Att knyta en kund till en uppgift/Tilldela en kund till en uppgift
- Skapa, visa eller ändra en kundpost i arbetsfönstret
- kundvyer och filter
- Importera din kunddatabas
- Automatisk ifyllning: intuitiv dataangivning
- Åtkomstregler definierade av användaren
-
- Övergripande bild av olika typer av fält som är tillgängliga
- Hur man skapar personliga fält
- Tillgängliga alternativ vid skapande av ytterligare fält
- Anpassade fält specifika för projektledning
- En närmare titt på kundutrustning
- Skapande av det nya kompletterande fältet « Signatur»
- Välja information som visas eller distribueras
-
-
-
-
-